Pto med bredare band
Pto med bredare band
Hej!
Det skall finnas en uppgraderad version av pto med bredare band till drivningen.
Till mod. 50-52 heter den 85-4202020-02 enl. uppgift här på forumet.
Finns det en som passar till mod. 820 4wd-84? Om så är fallet vet någon här på forumet vad den har för reservdelsnummer?
Eller är det rent av samma som till mod.50-52?
Mvh
Ulf
Det skall finnas en uppgraderad version av pto med bredare band till drivningen.
Till mod. 50-52 heter den 85-4202020-02 enl. uppgift här på forumet.
Finns det en som passar till mod. 820 4wd-84? Om så är fallet vet någon här på forumet vad den har för reservdelsnummer?
Eller är det rent av samma som till mod.50-52?
Mvh
Ulf
-
- Traktor: Ford 4600
- Län: Västra Götaland
Re: Pto med bredare band
Funkar de inte o ta från typ 1025 ? tror ja läst de 

Kanske, har också för mig jag sett något sådant.
Men.. nu har jag efter idogt letande hittat vilket res.dels nummer en sådan skall ha. Standard heter "ptoklumpen" 70-4202020A enligt uppgift. Den nya har res.dels nummer 85-4202020-01 OR där 85 står för bredare band på drivbandet, 56 mm istället för standard 44 mm, och då krymper bromsbandet till 34 mm, (standard även här 44 mm) -01 står för 6 splines på utgående pto axeln.
Det innebär en ombyggnad av befintlig "pto-klump" eller inköp av ovanstående som då är komplett.
Prismässigt och med arbete inräknat är det enklare o billigare att byta hela klumpen. Då får man också den "nya" varianten av utgående ptoaxeln som skruvas ihop istället för standard med rullar.
Pris inkl. frakt ca 3000:- sv kr här: https://www.pmkaubamaja.ee/index.php/en ... 01-or.html.
Men.. nu har jag efter idogt letande hittat vilket res.dels nummer en sådan skall ha. Standard heter "ptoklumpen" 70-4202020A enligt uppgift. Den nya har res.dels nummer 85-4202020-01 OR där 85 står för bredare band på drivbandet, 56 mm istället för standard 44 mm, och då krymper bromsbandet till 34 mm, (standard även här 44 mm) -01 står för 6 splines på utgående pto axeln.
Det innebär en ombyggnad av befintlig "pto-klump" eller inköp av ovanstående som då är komplett.
Prismässigt och med arbete inräknat är det enklare o billigare att byta hela klumpen. Då får man också den "nya" varianten av utgående ptoaxeln som skruvas ihop istället för standard med rullar.
Pris inkl. frakt ca 3000:- sv kr här: https://www.pmkaubamaja.ee/index.php/en ... 01-or.html.
-
- Traktor: Belarus 820 -83
- Län: Västernorrland
Hur gick det med bytet av PTO?
Fungerade det att byta till PTO-paketet som du länkade till?
Har en Belarus 820 -83 eller MTZ82 som det står i papperna och det verka vara olika infästningar både 6 och 21 splines och vi kanske har liknande traktorer så jag undrar vilken splines har du på din traktor?
Fungerade det att byta till PTO-paketet som du länkade till?
Har en Belarus 820 -83 eller MTZ82 som det står i papperna och det verka vara olika infästningar både 6 och 21 splines och vi kanske har liknande traktorer så jag undrar vilken splines har du på din traktor?
Är de m belarushytt 820 elr importerad mtz 82 m belarushytt. De 82var väl vita som kom hit via matreco.många år sen men hjälpte en ibland som sålde mtz ..vet att de var lite problem m kraftuttag då om ställde upp effekt elr Mont turbo.. ,,,blir nog bra m bredare drivband.. enklast&bäst om går byta hela den sk pto klumpen
-
- Traktor: Belarus 820 -83
- Län: Västernorrland
Det är en svensksåld 820 med röd hytt, kontakta de i Estland och de sa att klumpen med bredare band ska passa så jag har beställt den nu.