Bobruisk plant of tractor parts and units
Re: Bobruisk plant of tractor parts and units
Idag kom lastaren till 422 S
Ser riktigt bra ut
Lastdämpning, 3:dje funktion, manuellt Eurofäste med automatlåsning kromade bygeln som syns på bild, drar ut å viker ner i låsläget koppla redskap tilta upp så går de mot en klack å den låser redskapet. Hoppas de funkar lika bra som de ser ut
Ser riktigt bra ut

Lastdämpning, 3:dje funktion, manuellt Eurofäste med automatlåsning kromade bygeln som syns på bild, drar ut å viker ner i låsläget koppla redskap tilta upp så går de mot en klack å den låser redskapet. Hoppas de funkar lika bra som de ser ut

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
-
- Inlägg: 78
- Blev medlem: sön 14 jun 2015, 14:28
- Traktor: case IH maxxum Mx 135 Zetor 5718 , Belarus 820
- Län: Skåne
Re: Bobruisk plant of tractor parts and units
422s 622 lyftarmar & konstruktion ser ut att vara rejät m my grövre än 320(kollade på grand-agro)mycket bilder där ,framaxeln är de 4wd broms elr typ kardanbroms?,ja de fanns frontlyft&PTO verkar vara pendlande lyftarmar m stabiliseringsstag konstruktion som bak
Re: Bobruisk plant of tractor parts and units
Ja 320 lyfter 1100 kg 422 1700 kg och dom har ingen lägesreglering heller. Så 422 S å 622 är betydligt rejälare i lyften.
Har inte satt mig in i om de e fyrhjulsbroms men tror att de e som 820 920 utan alltså. Men verkar va automat och tvång för 4WD. Diff är nog vanlig klokoppling är en spak å dra upp i golvet nedanför stolen går nog o göra fotmanövrerad eventuellt.
Iaf kört den några meter fick flytta på den när lastaren skulle in
Känns väldigt distingt å fin i växellägena. Har ju provat en 320.4 för nåt år sen å upplevde den mer sladdrig i lägena men kan ju va justeringssak..
Har inte satt mig in i om de e fyrhjulsbroms men tror att de e som 820 920 utan alltså. Men verkar va automat och tvång för 4WD. Diff är nog vanlig klokoppling är en spak å dra upp i golvet nedanför stolen går nog o göra fotmanövrerad eventuellt.
Iaf kört den några meter fick flytta på den när lastaren skulle in

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
-
- Inlägg: 78
- Blev medlem: sön 14 jun 2015, 14:28
- Traktor: case IH maxxum Mx 135 Zetor 5718 , Belarus 820
- Län: Skåne
Re: Bobruisk plant of tractor parts and units
Hytten verkar hyfsad plats även högersidan komma i ur utan så my i vägen , är den såld nära er , ja skulle var intressant se den , Noli fått iväg någon 422s elr 622 t Danmark?
Re: Bobruisk plant of tractor parts and units
Ja skapligt men lastarspaken hamnar framför hydraulspakarna där på höger skärm så då blir de ju lite trängre. Tror den skulle till kund i värmland.
Nej de tror jag inte, de här väl första av den här modellen vad jag vet. Har ju ingen koll vad Noli tagit in när de låg i tumba
Närmaste åf till dig där du bor?
Nej de tror jag inte, de här väl första av den här modellen vad jag vet. Har ju ingen koll vad Noli tagit in när de låg i tumba

Närmaste åf till dig där du bor?
-
- Inlägg: 78
- Blev medlem: sön 14 jun 2015, 14:28
- Traktor: case IH maxxum Mx 135 Zetor 5718 , Belarus 820
- Län: Skåne
Re: Bobruisk plant of tractor parts and units
422 &622 har väl inte funnits så lång tid , ska man köpa en 422 elr 622 vill man kunna anv den till annat än till ett sopagregat , den klarar ju lite tyngre saker,får se längre fram ,var ju de här m miljöstegen , verkar vara tillv datum på motorn som gör att den går reg även om tiden för då tex 3a gått ut, ja snart 3b också på de med fler Hk, märkligt de där m att de inte sådana krav på riktigt stora motorer ,
Re: Bobruisk plant of tractor parts and units
Ja motorn är ju tillverkad i slovenien eu land, sen är de väl lite hur hårda olika länder är med införandet.
Ja givetvis vill man ju de. Dom får väl byta till Kholer motor dom finns ju i 3B utförande, kanske byggs i samma fabrik rentav.
Kan tänka mig att de är så enkelt att när dom gjorde regelverket så fanns inte traktorer/exakthackar med så mycket effekt å satte gränsen upp till tex. 500 HK
Ja givetvis vill man ju de. Dom får väl byta till Kholer motor dom finns ju i 3B utförande, kanske byggs i samma fabrik rentav.
Kan tänka mig att de är så enkelt att när dom gjorde regelverket så fanns inte traktorer/exakthackar med så mycket effekt å satte gränsen upp till tex. 500 HK
-
- Inlägg: 78
- Blev medlem: sön 14 jun 2015, 14:28
- Traktor: case IH maxxum Mx 135 Zetor 5718 , Belarus 820
- Län: Skåne
Re: Bobruisk plant of tractor parts and units
,Lombardini är förkammardiesel elr en sk virvelkammardiesel ja startar ant ner till ca 10+ utan glödning som i dieselbil.läste att om man vill köra på biodiesel så var den sk förkammarprincipen en fördel ,finns ju en & annan som kör i tex stallar &kör då på sk rapsdiesel,doftar mat istället för giftiga dieselavaser
, den där 421 har 1700kg lyftkraft men en hydraulpump som ger 17 lit men stora hydoljetanken(19lit) , finns 421 också tillgänglig? liksom 321, de modellerna utan hytt har plaserat tanken någon annanstans än under skärmarna, kanske inte 40km på 421,(( grand Agro på 422s står 50km )),den gick i 40 +,

Re: Bobruisk plant of tractor parts and units
Ja de kan ju va bra om man kör i djurstallar
421 har tanken under stolen 32 L?? 410 står de 45 L?? å den är ju rätt lik 421 fast 2WD
321 26 L ska ta 1,6 l/h så ska klara sig ca 16 timmar på en tank.
Ja enligt Magnus när han körde den gick den en bra bit över 40 men tappar ju om de blir för branta uppförsbackar.
421 har 8/4 låda enligt fabrik 35 km/h
Ja vad jag vet ska både 321 och 421 va tillgänglig här

421 har tanken under stolen 32 L?? 410 står de 45 L?? å den är ju rätt lik 421 fast 2WD
321 26 L ska ta 1,6 l/h så ska klara sig ca 16 timmar på en tank.
Ja enligt Magnus när han körde den gick den en bra bit över 40 men tappar ju om de blir för branta uppförsbackar.
421 har 8/4 låda enligt fabrik 35 km/h
Ja vad jag vet ska både 321 och 421 va tillgänglig här

Re: Bobruisk plant of tractor parts and units
Va å hjälpte Magnus på noli idag bla. montge av fotsteg ca 37 cm till nedre och går å plocka bort helt eller sätta ett hål lägre ca 33 cm.
Så bockade vi om spaken som spretat längs golvet på vänster sida glömde ta bild på den men bockad uppåt för mindre snubbelrisk.
Å så tog vi undan skopan å lastarjärnen från transportpallen. Tycker skopan är gedigen känns som att de är bra kvalitet å lack på sakerna till bra pris
Så bockade vi om spaken som spretat längs golvet på vänster sida glömde ta bild på den men bockad uppåt för mindre snubbelrisk.
Å så tog vi undan skopan å lastarjärnen från transportpallen. Tycker skopan är gedigen känns som att de är bra kvalitet å lack på sakerna till bra pris

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.